Q: Altaan teettäminen ( lasitusliikkeessä)
RSy
2004-01-15 14:53:15 UTC
Moi,

Harkitsen altaan teettämistä lasitusliikkeessä, joka on
(todistettavasti )tehnyt altaita muillekin. Jotta kaikki
menisi niin kuin pitää, niin pyytäisin arvon raatilaisilta
ohjeita vaatimusten määrittelyyn, kiitos!

Altaan mitat: 110cm x 50cm x 50cm (275litres)
Lasin paksuus: 6mm vai 8mm vai ...?
Lasin laatuluokka: onko tämmöisiä olemassakaan?
värittömyys? vääristymät?
Pohjalasin paksuus: 8mm vai ...?
Silikoni: ominaisuudet?

LAMINAATTILASI akvaariossa? Onko tästä
kokemuksia? Miksi ei kävisi?

Muuta huomioon otettavaa?

Ja kiitos taas etukäteen...
_________________
-=Rami=-
Sami
2004-01-15 15:52:40 UTC
Ehdottomasti 8mm. Mulla on juuri samallalailla "hankittu"
vastaavankokoinen 6mm:stä ja se on liian ohutta - seinät pullistuu..

Ostatko terraarioksi?:-) saat halavalla..

-Sami-
-=Rami=-
Juha Lehtinen
2004-01-15 22:42:48 UTC
Post by RSy
Harkitsen altaan teettämistä lasitusliikkeessä, joka on
(todistettavasti )tehnyt altaita muillekin. Jotta kaikki
menisi niin kuin pitää, niin pyytäisin arvon raatilaisilta
ohjeita vaatimusten määrittelyyn, kiitos!
Ihmettelen vähän tuota "teettämistä" lasistusliikkeessä, koska monen ihmisen
todistuksen mukaan valmiin altaan ostaminen suoraan akvaariokaupasta tulee
huomattavastikin halvemmaksi. Mutta jos nyt ihan välttämäti haluat...

Juha
RSy
2004-01-16 04:37:49 UTC
Post by Juha Lehtinen
[...]
Niin... minähän vasta harkitsen teettämistä. Akvakauppojen tarjoukset on
nyt taskussa ja lasitusliikkeen tarjouksen saanen tänään. Eli ei tässä säkki
päässä olla allasta tilaamassa ja hinta/laatu se tässäkin ratkaisee... ja tuon
laadun takaamiseksi pyytelenkin harrastajilta tässä apua.

-=Rami=-
RSy
2004-01-16 06:28:57 UTC
Post by RSy
Post by Juha Lehtinen
[...]
Lasiliikkeen tarjous n.50EUR halvempi kuin akvakaupoissa.

-=Rami=-
Sari
2004-01-16 10:28:06 UTC
Post by RSy
Lasiliikkeen tarjous n.50EUR halvempi kuin akvakaupoissa.
Rupesi kiinnostamaan. Mistä liikkeestä on kyse? Siis lasiliikkestä.

Sari
RSy
2004-01-16 15:40:48 UTC
Post by Sari
Post by RSy
Lasiliikkeen tarjous n.50EUR halvempi kuin akvakaupoissa.
Rupesi kiinnostamaan. Mistä liikkeestä on kyse? Siis lasiliikkestä.
Sari
Rakennuslasi Niemelä A. Oy, Laitatie 1, Jääli
p.08-8166506

-=Rami=-
Ilse-Maj
2004-01-21 06:03:45 UTC
Post by Juha Lehtinen
[...]
Hmmm... Teetin 150*60*60 altaan lasiliikkeessä, hintaa 550eur kotiin
kannettuna.

Halvin akvaarioliikkeen tarjous samaisesta purkista (ilman kantamista
tahi kuljetusta) 890eur.

Ja ennen kuin herää keskustelu lasin paksuudesta niin akvaarioliikkeistä
tarjosivat ohuemmasta lasista.

Että näin Tampereella.

Aina kannattaa kilpailuttaa.

IM
Minna
2004-01-21 19:28:53 UTC
Post by Ilse-Maj
[...]
No minkä paksuisesta lasista purkkisi sitten on? Itse tilasin
akvaarioliikkeen kautta 10- ja 12-millisestä lasista olevan 200 x 60 x
50 kokoisen altaan ja hintaa oli kotiin kannettuna 450 euroa.

Että näin Joensuussa!
--
+-+ +-+ +-+ +-+ +-+
|m| |i| |n| |n| |a|

Minna Lumirae
***@mbnet.fi
http://koti.mbnet.fi/hiutale/
Ilse-Maj
2004-01-22 05:55:49 UTC
Post by Minna
Post by Ilse-Maj
[...]
Pohja on 15mm, muut 10mm.
Post by Minna
Että näin Joensuussa!
Joo, tämä Tampereella.

IM
Pekka Ripatti
2004-01-22 14:34:11 UTC
Post by Ilse-Maj
Post by Ilse-Maj
Hmmm... Teetin 150*60*60 altaan lasiliikkeessä, hintaa 550eur kotiin
kannettuna.
Pohja on 15mm, muut 10mm.
Sitä minä olen kovasti ihmetellyt että miksi pohja tehdään noin
paksusta materiaalista. Jos pohja on tuettu retkipatjalla+levyllä
ei sen tarvitse kantaa painetta käytännössä ollenkaan vaan
sen ainoiksi tehtäviksi jää toimiminen sivujen kiinnityspintana
ja tulppana tuossa reiässä.

RPekka.
Juha Lehtinen
2004-01-23 17:10:05 UTC
Post by Ilse-Maj
[...]
Joo, tuli laitettua tuo kommentti turhan nopsasti, koska itse en ole
teettänyt enkä uutenakaan ostanut. Mutta muiden kommenteista hapatuksen
saaneena...

Mutta voisitko ilmoittaa minkä lasiliikkeen kanssa teit kaupat? Vastaisuuden
varalle, koska itsekin asun Tampereella.

Juha
Matikainen
2004-01-23 17:43:16 UTC
Post by RSy
[...]
Et ole ilmoittanut vielä lasitusliikkeen hintaa, mutta itse ostin
akvaarioliikkeesta 317 litraisen akvaarion hintaan 170 euroa. Oliko saamasi
tarjous edullisempi?
-Sami
RSy
2004-01-24 06:59:07 UTC
Post by Matikainen
Et ole ilmoittanut vielä lasitusliikkeen hintaa, mutta itse ostin
akvaarioliikkeesta 317 litraisen akvaarion hintaan 170 euroa. Oliko saamasi
tarjous edullisempi?
-Sami
Lasiliikkeen tarjous n.50EUR halvempi kuin akvakaupoissa. Hinnat vaihtelevat
paikkakunnittain rajustikin, kuten tämän aiheen alta olemme saaneet lukea...

-=Rami=-